Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Lite gårdag, dag och tankar

Av Kimmey - 30 november 2011 15:52

Igår var vi hos bvc. Allt gick jätte bra, Alvin fick sin 6 månaders sprutor. Han pep till någon sekund och sen tog Fredrik honom och genast blev vo glada igen =)

Han har ökat bra i vikt och på längden. Så nu väger han 8.3kg och är 73,5 cm!


Igår kände inte vi av att han skulle mått dåligt av sprutorna och det gjorde jag inte heller idag men tog temp ändå för han såg så rosig ut om kinderna. Och visst hade han feber men inget han tydligen själv mår dåligt av. Skönt!


Idag ska antagligen Fredrik iväg på rep och det är verkligen skönt att han först kommer hem ifrån jobbet. Förut när vi bodde i Falun så og han repet direkt efter jobbet och kom hem lagomt till Alleman skulle sova. Nu kommer han hem först och umgås och nattar Alvin sen när han somnat då repar han! OCh jag får då lite ensam tid. Det behövs då jag ofta känner att jag alltså Kimmey är bortglömd. Att jag enbart är bara Alvins mamma. Men jag är ju också jag!

Fredrik har blivit en total ängel när det gäller avlastning sen vi flyttade hit. Förut kunde han inte men nu kan han och han visar det verkligen! Det är ofta han tar honom innan jobbet och ger frukost så jag får sova en halvtimme till. Ibland kommer han hem från jobbet på lunchen och äter hemma. Ja det är verkligen possitivt med att bo nära jobbet =)


Annars så ska jag ut på praktik i Januari och det verkar tufft att få en plats i Borlänge=/ Inte för att det är många som ska ut på praktik utan ör att jag går en skola som tillhör Falun och Borlänge tar inte imot folk "utifrån". Få se om jag kan få till det ändå!


Vi har pratat lite om dagis.. Känns så fel att säta honom i kö redan nu. Men så är reglerna så vi ska kolla upp hur många dagar vi har kvar och när det passar Fredrik att vara hemma förutom då jag har praktik.Ska bli kul att han kan vara hemma också :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kimmey - 12 juni 2012 17:21

Fan vad härligt.. i över 1 år så har inte vårat trådlösa nätverk fungerat.. en vi har vant oss. Idag gav jag mig fan på att fixa det. och woila!! Det satt en spärr i datorn så vi fick om formatera hela datorn.. Allt fungerar 1000000 gånger bättre nu!...

Av Kimmey - 8 juni 2012 08:19

Nej men några månader senare så ska jag knopa ihop ett inlägg... Mycket har hänt här. Alvin blev 1 år i maj. och hans födelse dag var väldigt lyckad. Massa presenter och roligt har han fått. Han har även tagit sina första steg vilket är jätte rolig...

Av Kimmey - 16 april 2012 08:21

Kul jävla väder att vakna till!   Jag hatar April väder. Det är fan den sämsta äckligaste månaden på hela året! Men men nog klagat.. TYP!   Har en son som verkligen är överallt. Klättrar i bokhyllor ställer sig mot allt, och ska gå med den dä...

Av Kimmey - 2 april 2012 08:03

Nej tiden finns verkligen inte för denna blogg. Känns lite tråkigt. Ska uppdatera lite om vad vi gjort sen förra vecka.   Ikea besök i Torsdags, var riktigt kul dock var/blev Alvin jätte snorig IGEN!!! Så nu är vi sjuka! Hurra!! Vi börjar kom...

Av Kimmey - 26 mars 2012 19:09

Nu har vi flyttat och hunnit med förkylningar, öroninflammationer och elände. Men vi är flyttade!! Så jävla skönt rent ut sagt!   Dagarna går i ett och idag har vi spenderat dagen i parken. Alvin blir 10 månader idag, och det känns så sjukt att d...

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards