Alla inlägg under september 2011

Av Kimmey - 29 september 2011 14:34

Vilken underbar dag! Som värsta sommardagen! Idag har vi hittills varit på babymassage och tagit en runda på stan. Blev ett par byxor til mig och en present till Johan! Nu fattas dock en present till syster som fyller nästa vecka. Hmm får fixa det snart. Det är så himla kul när Alvin äter med aptit! Imorse drog han i sig 170 ml ersättning, och två skålar gröt. Idag till lunch blev det 2 1/2 skål gröt:) Känns underbart när det funkar som det ska! Ingen press ingen stress. Glatt barn så mycket mer glad mamma=)


Även om jag är jätte glad idag så saknar jag min babe som är på kurs i örebro. Kommer hem sent idag så det suuger! Men men. SNart ska vi nog ta en promenad och inviga sittdelen. Få se vad plutt tycker om det. SKulle ju vara bra nu när han äter mat och man är på stan för då kan han ju sitta i vagnen och äta. Det är även fullt liggläge så han kan sova med=) Plus att den är vänd mot oss!!! Vilket är super viktigt enligt mig!


NEj nu får det vara nog med bloggande. Har ju en underbar son som sneglar efter mig =)

Av Kimmey - 27 september 2011 14:03

Min son gjorde min dag!!! VI var på bvc idag och min lilla älskade har gått upp 200g på bara 4 dagar!!! Äntligen funkar det :D:D:D Mår så sjukt bra när jag tänker på det och blir peppad till max! Annars tog vi en vända på stan och handlade pyjamas strumpor och ett par tjockar vantar till lillis. Nu har vi käkat mat.. Eller i allafall Alvin och jag ska göra mat. Annars är det nog rätt lugnt idag. Imorrn blir det i allafall en fullt upp dag. Phu hoppas vi hinner med allt. För alla saker är saker vi verkligen måste göra!


*Matteam

*kontrakt

*städning

*mys med Alvin


Yes så imorrn bliré nog knappast någon uppdatering. Kanske en snabbis=) Få se om jag hinner skriva mer sen. Puss ås länge!

Av Kimmey - 26 september 2011 14:36

Ja som rubriken är skriver.. Måndag igen.

Lillskruttis sover för tillfället och jag unnar mig data tid. Han ska då leka hela tiden. Ibland med mig och bland får jag absolut inte vara med!

Dagarsna ser typ ut som alltid fast vi äter nästan ingen ersättning alls utan mest gröt och mat. Det går bra än så länge, det visar sig imorrn om vi lyckats!


Annars så ska jag ta och berätta att hösten riktigt har slagit till =/ ILLA!

Såg en fil här på dagen vilket var as skönt! Dock med en busig son som ville äta upp mig :S


Nu ska jag slappa ett tag innan bus vaknar.. igen..


   

Av Kimmey - 22 september 2011 20:22

Har varit rätt seg idag. Matningen har gått lite bättre men de äts inte lika mycket. Så nu blir det att öka gröt och pureér!


Annars var vi på babymassage idag och det var skojj. Tog en snabb vikt av lilleman och han har gått upp 630g. Helt OK!


Nu på eftermiddagen var vi och kolla på en lägenhet igen. Och vad det blir av det säger vi sen. Så vi får se.


Nu så blir det mys med stor bäjb medans lillbäjb sussar på soffan :)

Av Kimmey - 22 september 2011 14:24

Har haft ett par jobbiga dagar med Alvin, därav ingen bloggning. Han i sig har vart på strålande humör men maten säger jag bara!!! Snart slutar jag fan med flaska och ger han fläsk och potatis :P Man orkar inte stå ut hur länge som helst, tycker så synd om honom när jag ska behöva tvinga i honom mat. Menjust för tillfället finns inget annat att göra. Väntar samtal från mat teamet också, få se vad som sägs.


Idag har vi iallafall varit på babymassage vilket var jätte skojj. Men bebisar gråter och tillslut sympati gråter alla haha! söötisar!


Nu sover herrn och jag har plockat lite här hemma. Senare idag ska vi åka och kolla på en lägenhet i centrala Borlänge. En 2:a men bubbis sover ju inne hos oss och kommer göra ett bra tag till om mamis får bestämma :P


Sen måste jag sätta igång med plugget!! Men har verkligen inte haft ork till det. Men jag ska fixa allt i helgen har jag bestämt!


Annars så mår vi bra och lever på. Hörs av sen om jag hinner och berättar hur lägenheten var =)


Kram på er  

Av Kimmey - 17 september 2011 16:32

Idag har vi haft en mys morgon och tagit en promenad till affären :)

Alvin och Fredrik möös i morse:) Myys!!

  Trött pappa och superglad bebis :)


Vi har även invigt matstolen som rest från Usa ända till lilla Falun för Alvins skull. Dock gillar han inte när mamma blixtrar rätt i ögonen när vi äter :P


  Han äter gröten som han aldrig ätit nått annat :) Känns jäte skojj :)

Efter vi käkat gröt tog vi en sväng till lager 157 och köpte en mössa och ett par vantar till lillen. Sjukt häftiga färger. Visar er det sen dock.

Annars har jag införskaffat mig en ny telefon som jag tok älskar! En samsung galaxy mini! Love it!

Nu ska jag mysa med mina sötisar sen ut till tvättstugan, för här tvättas det med :)

Av Kimmey - 16 september 2011 09:46

  Godmorgon Fredag :)

Av Kimmey - 15 september 2011 22:47

Idag har vi hunnit med hyfsat mycket:)

Vi har hunnit städa av lite och haft fin främmande bestående av Sanna, Johan, Emma och Rasmus :)

Tänk att jag tycker att han bara är större och större för varje gång jag ser honom. Och ändå går det bara några dagar emellan!!


Fick ett sånt läckert kort på Rasmus när han kollar på Fredrik med en himlande ögon blick haha.

  ÖÖÖHHH vadå lixom! =)


Min lilla bebis har varit på rätt strålande humör idag! Har haft det jätte mysigt:)

  Och Gla var Musse med :)

 

Här om dagen invigde vi myströjan på Alvin=) SÅÅÅ jäkla söt <3<3<3


Nu på kvällen har vi kikat på en film som heter Flykten från Bastöy. Jätte bra men rätt otäck då den är baserad på verklighet!

Nu är det nog dags att tacka för dena Torsdag och säga välkommen åter ;)


Tjingeling! 

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards