Alla inlägg under maj 2011

Av Kimmey - 30 maj 2011 17:51

Gud jag känner sån extrem lycka. Jag känner bara att jag är världens lyckligaste.


Idag har jag varit nere på stan en sväng, själv! Jo men visst fyra dagars bebis lämnade jag hemma och begav mig mot staden och inhandlade lite kläder till grabben, babygym, sängmobil och lite amnings saker till mig. Dock var jag borta knappt en timme haha. Men ändock!

Sen var vi ute och gick en timme i det fina vädret :) Blåser allt men solen lyser så ska inte klaga.

Min kropp börjar återhämta sig sakta men säkert. Har inte alls lika ont som igår och matlusten har börjat komma tillbaka. Så nu börjar jag se ljuset i tunneln ;)


  Mamma och Alvin

  Alvin 1 dag gammal


  Fredrik och Alvin =)

Av Kimmey - 27 maj 2011 12:56

Vi har nu kommit hem ifrån BB då vår son bestämde sig för att titta ut lite tidigare=)


51 cm lång

3760g

och sjukligt vacker :D

Av Kimmey - 24 maj 2011 22:19

Längtar så himla mycket efter att få träffa vår son. Dagarna går ändå framåt men tänk om jag får lov att gå över... Suck säger jag bara då! Och jag har verkligen på känn att jag ska göra det. Hade jag inte haft så jädrans ont hade jag lätt kunna gå över några dagar. Men smärtan av att inte kuna sova, gå, sitta och ligga riktigt tär på mig! Känner mig trött och lätt irriterad och de som råkar ut för det blir mamma och fredrik tyvärr :/ Försöker behärska mig men ibland så rinner bägaren över för ingenting. Sjukligt drygt.

Imorrn är det i allafall onsdag och då ska jag små pyssla lite här hemma med Rasmus doppresent:) Jag vill så gärna att lillkillen kommer ut så vi får gå på dopet som är den 5 juni. Yes planer kan man ju alltid ha! Dessvärre kanske det inte blir så så ska fixa presenten nu så har dom den ifall att vi inte kan medverka.


Nu så är det hög tid för sängen. Eller ja egentligen inte men skönt att lägga sig tidigt så man kanske får nån timmes sömn :)



Av Kimmey - 24 maj 2011 18:16

Det närmar sig dagen D men stora kliv:) Idag har vi varit hos mvc igen. Magen har växt ytterligare och allt såg jätte fint ut. Ska sluta med järn tillskottet nu med:) Fick zonterapi på fötterna och det var inte skönt alls, men sammandragningar fick vi. Fast det har vi ju dock haft mest hela tiden ändå. I vilket fall så hoppas jag att lillen vill komma snart. 


SF: 36cm

Hjärtljud: 146 s/m

Blodtryck: 115/74 tror jag..


Minnet: fortfarande noll hah!


Nu ska jag lägga mig på soffan och njuta:)


Av Kimmey - 23 maj 2011 21:41

    » Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 38+4 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 270 dagar
» Jag har 9 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 96% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 3357 gram
» Bebisen är c:a 50,7 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Av Kimmey - 21 maj 2011 16:06

Idag har jag vait på dalahoppet med mamma, moa och benjamin. Var rätt så skoj men de blåste så mycket. Fredrik ska hänga på upp imorgon då han fick stanna hemma idag å plugga:)

Ska ta mig en liten powernap nu och sen bege oss hem till svärmor på mat :)

Ha en trevlig lördag

Av Kimmey - 20 maj 2011 16:57

Redan fredag igen. Denna vecka har gått väldigt fort enligt mig. Och den här dagen har gått superfort!!! Vaknade och kollade på två filmer sen har jag sovit tills nu. Haha duktigt gjort :)


Nu ska jag bege mig till affären och möta upp kärleken och sen kanske ta mig en promenad?! Är ju jätte fint väder men som sagt har jag sovit bort halva dagen.


Vecka 39 är invigd haha :D


» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 38+1 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 267 dagar
» Jag har 12 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 95% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 3267 gram
» Bebisen är c:a 50,3 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Av Kimmey - 19 maj 2011 10:42

Idag går vi in i vecka 39 (38+0) Så nu är det exakt två veckor kvar till BF.. Dock önskar jag verkligen att lillen vill kika ut tidigare. Men det troligaste är nog att han stannar nån vecka över tiden.. Men som F säger.. VAR POSITIV:)


Idag ska jag i allafall städa städa å återigen städa! Sen komma sanna, johan och musse hit på besök.

Neranför borrar dom på för fullt så jag hör knapt vad jag tänker.. Men nu ska jag sluta klaga och göra nytta :)


» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 38+0 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 266 dagar
» Jag har 13 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 95% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 3231 gram
» Bebisen är c:a 50,1 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards