Alla inlägg under april 2011

Av Kimmey - 29 april 2011 11:38

Nu är det fan bara 34 dagar kvar till bf. Känns fortfarande som en evighet. Har fruktansvärd molvärk emellanåt och känner mig bara irriterad på magen som är i vägen för allt. usch!

Av Kimmey - 26 april 2011 13:53

Tänk att för några år sedan var allt så lätt. Inte samma ansvar som nu, inte samma känslor som nu. Allt förändras med åren vare sig man vill eller inte. Men ändras det till något positivt eller negativt? Eller kommer det att pendla mellan dom två faktorerna i alla evighet? Det känns ju inte som att livet är som en blomma. Börjar med en knopp och sedan blommar ut till något positivt och vackert för att sen bara dö ut. Utan det känns mer som att livet pendlar. Och det är ju fruktansvärt bra. För när en dag är negativ så blir den positiva dagen så mycket bättre!

Tänk att alla känslor man har känt har man någon gång känt för första gången. Första gången man ska gå på krogen. Då hade man förväntningar!! Eller första gången man får lön, då känner man sig riktigt duktig och ett uns av lycka.  När man flyttar hemifrån.. Vilken känsla, äntligen fri och man får göra exakt som man vill. Eller första gången man tycker att man har ett riktigt förhållande. Awsome!

Men alla känslor finns kvar och jag längtar efter att få möta de nya känslorna som mamma. Kan inte tänka mig in i hur det kommer vara, kännas. Jag vet bara att just nu är mitt liv mer positivt än negativt. Det mesta jag känner nu är känslor för första gången. Jag är lycklig.

Av Kimmey - 26 april 2011 10:32

Tror mig bestämt att jag har haft en blogg pause under påsken. Vad har man gjort då? Jo vi har grillat och donat med lite allt möjligt, mestadels tagit det lugnt. Vi har ju haft sånt strålande väder med massa solsken 


Igår kom svärföräldrarna med en vagga som vi ska ha brevis sängen i början. Jätte nätt och söt :)


Annars så har jag haft mycket förvärkar och foglossnig. Känner att det börjar närma sig nu, men jag önskar som jag alltid gjort och det är ju att tiden ska gå fortare :)

Är inne i vecka 35 nu så det är ju inte allt för långt kvar. Lilleman busar på som vanligt i magen:)

  

Av Kimmey - 20 april 2011 08:29

Onsdag redan.. Känns som det nyss var söndag! Det går så fort.. Skönt att älsk bara jobbar i morgon sen har vi lång helg <3! Behövligt.

Idag då. Solen syns till bakom molnen och det har regnet ser det ut som. Ja sommarkänslorna flödar. Snart blir det säsong två av dirty sexy money :D


Totalt onödigt inlägg. Men men

MCV

Av Kimmey - 19 april 2011 20:49

Då har vi varit på mvc och lillen mår super. Han ligger numera fixerad precis som vi anat:) Hjärtljuden låg på 155 och sf måttet på 33cm. Min puls ligger nästan som en normal skulle göra utan graviditet haha med andra ord sjukt lågt :P Men inte lider jag för de ;)


Annars så var föräldragruppen rätt intressant, men var sjukt trött så kände inte riktigt att jag deltog i språk så mycket utan mer i tankar runt de vi diskuterade.


Har avslutat kvällen med Max och cola, får bli en tidig kväll idag. Vi båda är jätte trötta och vi behöver nog all sömn vi kan få.


Sov gott där ute

Av Kimmey - 19 april 2011 13:13

Jag måste erkänna att jag har blivit beroende av denna serie.. Håller nu på att ta hem season 2 och det går segt :S Inte alls kul!!


Men det finns ingen mer säsong än två så frågan är vad jag ska göra med mitt "beroende" efter detta?? Kan det möjligen finnas någon mer serie som är likvärdig? Egentligen är ju denna serie rätt lam, Det handlar om sex pengar och intriger.. Men det är precis det som jag tycker är kul. Såpa missbrukare till 100% haha..


Ligger fortfarande i morgonrocken och myser, känner inte alls för att klä på mig och se ut som folk.. Neej idag skulle jag vilja se ut som ett slo exakt hela dagen.. Men icke!! Ska om några få timmar bege mig till borlänge och hämta upp mitt livs kärlek för att sedan inhandla nån slags massage grej till ryggen. Står knappt ut med rygg ontet snart :( Och värre blir det säkert...


Ska bli intressant på föräldragruppen idag. Då ska damerna och herrarna delas upp i två grupper. Så det kommer bli mycket tjejsnack och mycket killsnack. Kan nog behövas. Dom ser ju på ett sätt och vi på ett annat, så det är nog toppen att dom får prata av sig killar emellan.Lär ju visa sig om lillkillen har fixerat sig idag för nog allt känns det inte som förr när han bara låg neråt.. Kanske därför jag har så förbannat ont. Hmm det visar sig.


Neej nu vill jag fan att säsong två ska komma hem så jag får fortsätta mitt underbara liv i soffan med morgonrocken på och lite intriger:P

Tror jag älskar programmet då det inte händer så mycket i vårat liv haha..


 

Av Kimmey - 19 april 2011 09:15

Idag är det tisdag och det innebär ny mvc kontroll och föräldragrupp ikväll. Ska bli spännande. Annars så ska jag ta det sjukt lugnt idag, har en härlig foglossning! Men ska bege mig till tippen en snabbis bara...


Så här långt har vi kommit nu :D


» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 33+5 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 236 dagar
» Jag har 43 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 84% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 2351 gram
» Bebisen är c:a 46 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Av Kimmey - 18 april 2011 10:51

Ja då var det måndag igen. Solen är framme dock inte lika varmt som igår än iallafall.. Har ringt runt till en massa här på morgonkvisten så nu har jag bara tele2 kvar haha.. ska se varför min älskade tv inte vill ha 3 & 5. 

Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra idag förutom att åka till apoteket igen och köpa Link eller liknande. Vaknade inatt och kunde inte alls sova. Hade enorm halsbränna för första gången. Kan ju hoppas att det var den sista också   Men troligen inte. 

Somnade sittandes i soffan och sov där mellan 3 och 7 i morse:D Awsome haha.

Vi får helt enkelt se vad dagen har att erbjuda :)

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards