Alla inlägg under maj 2011

Av Kimmey - 13 maj 2011 10:15

Japp som rubriken ovan så är det fredag den 13onde idag.. För mig brukar det oftast betyda trubbel. Kan ha och göra med att jag blir så över försiktig att det går åt helvete ändå. I vilken fall så har inte något sådant hänt.. än..


Idag går jag in i vecka 37+1 = vecka 38.


» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 37+1 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 260 dagar
» Jag har 19 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 93% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 3057 gram
» Bebisen är c:a 49,4 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna


Igår slog åskan ut allt här så idag har jag ngen tv. Dags att sysselsätta sig på annat vis. Någon som har förslag?


Av Kimmey - 12 maj 2011 17:06

Dagens göra blev att måla lite till på spjälsängen då jag inte hade målat sängbotten sen målade jag spegeln i hallen.. får se om fredrik ser det när han kommer hem :p


Annars har denna dag enbart sugit..


Kom nu min älskade prins

Av Kimmey - 12 maj 2011 10:42

Godmorgon. Idag är inte vädret på topp men det känns helt okej ändå. Vi behöver nog lite små regn.

Själv känner jag mig inte heller på topp. Att inte få sova om nätterna börjar tära på mig. Att känna mig stor och otymplig tär det med. För hur mycket jag än älskar min mage så älskar jag innehållet 10 000 gånger mer och det är innehållet jag vill möta.

Idag är vårt första bf datum som vi fick. Men blev tillbaka dragna 3 veckor. Tänk om vårat datum ändå hade varit idag :( Då hade jag säkert fått möta vårat käraste inom kort. Men icke!

SKulle så gärna vilja åka bort från verkligheten ett litet tag. Hämta nya krafter och bara få vara på ett vackert place med min käraste Fredrik. 


 

Av Kimmey - 11 maj 2011 22:25

   

» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 36+6 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 258 dagar
» Jag har 21 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 92% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 3014 gram
» Bebisen är c:a 49,2 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Av Kimmey - 11 maj 2011 10:38

Eller ja snarare förmiddag.. Men känns som morgon för mig:)

Sovit sjuukt dåligt inatt med. Vaknar flera gånger och har jätte ont i kroppen. Idag ser i allafall dagen ut som en liten fixar dag :) Har typ samlat på mig en massa saker bara för att ha nått å göra!

Annars då.. Jo längtar fortfarande lika j*vla mycket efter vårat hjärta.. Snart snart snart... SOON SOON SOON...


» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 36+6 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 258 dagar
» Jag har 21 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 92% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 2999 gram
» Bebisen är c:a 49,1 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna

Av Kimmey - 10 maj 2011 22:07

Har haft en skön dag idag. Mest tagit det lugnt och tagit en liten promenad. Avslutade kvällen med desperata husfruar och ett glas "vin". Imorgon har jag lite små fix som jag tänkte göra. Bland annat städa ur alla "vinter varma" kläder och fixa med lite tavlor.

Ja det visar sig om jag orkar göra något. Nu ska jag och min lilla familj krypa till sängs.


Hoppas ni har en fin kväll. Tjingeling

Av Kimmey - 9 maj 2011 21:58

Har precis sett på en unge i minuten och jädrans vilken härlig förlossning den ena hade.. Barnet kom ju ut efter två timmar.. Så vill jag också ha!! Men det kan man nog glömma.

Annars har vi sett Total Blackout där en falubo var med.. Alex.


Nu är det nog dags att bege sig till kojs efter en aktiv dag:)



» Beräknad förlossning 2 juni 2011
» Jag är gravid i vecka 36+4 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 256 dagar
» Jag har 23 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 91% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 2955 gram
» Bebisen är c:a 48,9 cm
» Stjärntecken: Tvillingarna


Längtar så tusans mycket!!!

Av Kimmey - 9 maj 2011 10:45

Tror jag har haft mitt livs värsta natt.. Ont i exakt hela kroppen så har knappt kunnat röra mig. Och min nässpray försvann igår så har vait totalt stopp och vaknat varannan timme.. Känner mig som någon som blivit påkörd av en ångvält!


Nog om det..


Idag ska jag tvätta fönstren tänkte jag:) Är ju kanon väder ute! Sen kommer mina syskon hit och hänger medans mamma ska träna på gym. Skulle ha behövt ner på stan en vända. hmm vet inte hur jag ska göra med det. I vilket fall så ska det fixas nu nässpray och mer snus och det är NU! Och snuset är Onico så har vi det avklarat=)

Tjing

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards