Alla inlägg under september 2011

Av Kimmey - 14 september 2011 08:55

Eller nja! Usch ska och besikta bilen om en stund.. Känner mig sjukt nervös! Är dte något som gör mig nervös är det fan bilbesiktning. Men men det måste göras varje år. Och jag har alltid otur när dte gäller sånt :(


Annars så drg alvin i sig en hel flaska utan krångel.. Skönt! var längesen det hände.. Vi fortsätter med Althera i allafall. Nej får uppdatera sen för nu skriker Alvin på mig :)


Hoppas ni får en bra dag

Av Kimmey - 12 september 2011 22:04

Ja idag plingade det på dörren och ett paket hade kommit från underbara "farmor":) Massa vackra kläder till Alvin. Och en helt underbar varmare fleece overall. Och massa ursnygga bodys och byxor :D Kan inte bli bättre:)


           

Annars så har Alvin krånglat som tusan med maten igen.. samma visa. Det gick en vecka men nu äter vi mjölkfritt igen och jag tänker ALDRIG byta rillbaka nu!! Inte på heltid iallafall. Så en skrikig bebis har jag haft idag så känner mig rätt slut som mamma. Så lite skönhets sömn så är vi nog på topp imorrn.

Vi letar lägenheter hela tiden men det verkar totalt omöjligt.. Finns inget någonstans. Och dom vi får är antingen fel område, dålig planlösning eller på tok för långt bort.. Känns rätt surt! Så vad gör man. accepterar att bo kvar? Känns inte som att jag kan de. Känns inte alls bra. och jag älskar den här lägenheten men området... plus att Fredrik jobbar i borlänge gö att vi har ca 2 timmar varje dag som vi ses.. Vilken tid:( nää Usch!!


Nu ska jag bege mig in i duschen och sen SÖÖÖVA!! :)

Hoppas alla har haft en bra dag. Puss och Kraam

Av Kimmey - 11 september 2011 21:43

Jadu. Vad ska man säga om denna dag. Vi har i allafall haft fin besök vilket var jätte roligt :) Sen har vi mest tagit det lugnt och kikat på True Talent.. Och jag fattar inte hur folk röstar!!! Det irriterar mig! Dom två skulle aldrig behöva stå mot varandra! Annars har vi sökt ännu en till lägenhet som vi hoppas på att få :) Så det lär ju visa sig med :)


Alvin har varit vaken jätte mycket idag och det slår ut i gnällighet. Vi har ju för en vecka sen börjat med mjölk ersättning och det har verkligen fungerat bra men. Det finns alltid ett men. Han blir jätte gasig i magen och det gör mig lite orolig. Men har ju också som sagt bara gått 1 vecka. Hela hans sömnrutiner osv har ändrats totalt efter 3 månaders sprutan. Ibland sover han jätte bra och ibland inget alls. Och den senaste veckan har det verkligen lutat åt inget alls. Och det är så dag tid. Nattetid sover han som en gud! Så det är ju skönt i allafall.


Tänkte visa lite bilder på våran skatt :)

     

Nej nu tackar jag för mig och går mot sängen :)

Bio

Av Kimmey - 11 september 2011 12:06

Jo men bion igår var faktiskt jätte bra. Nästan bättre än 1an.

Idag så händer det inte allt för mycket. Elin och bror kommer snart. Annars är det riktigt skitväder så blir nog att hålla sig inne idag. Förutom en promenad med Alvin så han får lite frisk luft! Viktigt!


Av Kimmey - 10 september 2011 11:02

Tvättar för fullt nu, Ska snart mata Alvin efter han sovit klart. Efter det måste vi till tippen och slänga massa kartonger. Sen åker vi till borlänge och går på bio:)


Jägarna 2 är det som väntar:) Ska bli skojj :)


Uppdaterar mer sen =)

Av Kimmey - 8 september 2011 21:11

Bebis sover och mamma tar det chill i dill. Lagar lite Roman soppa som kvällsis. Fredrik är ute med jobbet. Ja så ensam är man. MEn det känns ändå helt okey.


Imorrn är det fredag och det innebär att jag får mina inlägg :DD


Hörs sen. onödigt inlägg men hade tråkigt :P

Av Kimmey - 8 september 2011 07:19

Ja idag klev vi faktiskt upp. Sover vidare lite senare. Alvin har precis ätit och ligger nu på golvet och kikar på barnprogram. Han gillar verkligen inte att ligga på golvet längre. Jag tycker faktiskt att det är tråkigt. Det ända som duger är babysittern. Tur är väl att nått duger. Men just för tillfället så verkar golvet duga en aning bättre :)

Idag har jag inte en aning om vad man ska göra. Jag sa igår att jag skulle städa lite här hemma men inget hända. Så jag vill göra det idag, men har en känsla av att inget kommer hända. Och idag är vi även ensamma exakt hela dagen och kvällen. Fredrik ska iväg på jobb middag. Kul för han tråkigt för oss:P Så vi kanske myser ner och med film till kvällen :)

Tänka att det redan är torsdag. Veckan går så himla fort. Men jag klagar inte för imorrn är det äntligen fredag:) Då kommer bror och elin hit. Vet inte hur jag tänk?! Har sagt att dom kan komma hit men jag har även bokat in en PT.. Hmm får avboka PT och ta de en annan dag.


Nu ska jag fortsätta mysa med min öngel        

Av Kimmey - 7 september 2011 10:44

Ska först passa på och säga att jag har verkligen fått sova. Alvin somnade runt 20.00 igår, vaknade vid 07.15 och åt lite mat sen somnade vi om till 10.30 Helt underbart faktiskt. Känns jätte skönt, även om det kan ändras lite då och då. men för inatt så var det guld :)


Vi har då i allafall vaknat upp till en ful höst morgon. Regnar och är kyligt både ute och inne. Så idag  tror jag vi myser ner oss och fixar lite här hemma :)


Nu lär jag äta lite frukost innan det är dags för Alvins lunch.

Vi hörs!  

Presentation


2011/05/26

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

I väntans tider


Ovido - Quiz & Flashcards